Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Nya direktiv gällande Covid-19
10 nov 2020
ANMÄLAN TILL HÖSTLOVSLAN 2020
12 okt 2020
HÖSTLOVSLAN 2020
22 sep 2020
Nystart träningar, Covid-19 riktlinjer m.m
24 jan, 19:06 0 kommentarer
Godkväll på er.
Nu har styrelsen haft diskussioner hela helgen och jobbat fram en riskanalys gällande Covid-19.
Kopiera in beslutet som är fattat.
Och det är jätteviktigt att ni som föräldrar tar detta med eran kille innan Onsdagens träning som kommer bli våran första. Vi ledare kommer också prata med dom innan träningens start.
----------------------
”COVID-19: nya riktlinjer 25 jan - 7 feb
Hej alla!
Bakgrund
På grund av rådande omständigheter behöver föreningen ta fram riktlinjer och rekommendationer för att kunna återuppta och bedriva sin verksamhet. Det här dokumentet baseras på de riktlinjer som Svenska Innebandyförbundet samt regionen Kalmar län och Nybro kommun löpande tar fram under Januari- Februari 2021 och därför kommer det att uppdateras löpande. Se dokumentet ”COVID-19 Riskberedning Jan-Feb 2021.” på Nybro IBK under Dokument/COVID-19
Det är föreningens ansvar att löpande hålla sig uppdaterad om vad som gäller och respektive region/kommun/hallägares instruktioner ska följas.
Ledare har ansvar att skydda sig själv och andra från smittspridning. Planera noggrant för att minimera riskerna
Deltagare/vårdnadshavare har ett ansvar att skydda sig själv och andra från smittspridning. Planera noggrant för att minimera riskerna.
Läs mer om ansvarsroller samt aktuell Corona information från Svenska innebandy förbundet.
Riskbedömning
Föreningen gör en riskbedömning som ligger till grund för detta dokument. Läs hela riskbedömningen för aktuell vecka under Dokument/COVID-19.
Riktlinjer
Här sammanställer vi riktlinjer som gäller för Nybro IBK för v 4-5: 25 januari – 7 februari.Dessa riktlinjer är framtagna för lag (födda 2005 och senare) som vill återuppta träning inomhus.
Träningsstart och slut
Träningstider justeras så att varje lag får 1,5 timmes slott, dvs. Starten är när man tillåts att komma in i OG-hallen. Slutet är när sista man har lämnat OG-hallen. Inga överlapp mellan lagen tillåts (Obs! Ej A-hallen eller planen utan hela byggnaden). Tidsslott för varje lag ligger inder Dokument/Träningstider. Återkom under veckan om vi behöver justera ngt.
Korridoren används endast för in- och utpassering till och från träning. Enligt den rådande pandemilagen får endast 5 personer vara i korridoren/kioskområdet samtidigt.
Vi kommer uppdatera in- och utpassage flöde under måndagen (25 januari)
Omkläddningsrummen får ej användas. Byt om och duscha hemma.
Hämtning och lämning av spelarna sker utanför OG- hallen. Varken publik eller anhöriga får komma in.
Lagledare ser till att alla desinficerar händer när de kommer in i A-hallen. Handsprit ska finnas tillgängligt i förrådet. Ställ fram den vid entren till A-hallen innan träningens start och tar in efter avslutad pass
Efter avslutad träning ska ledare desinficera avbytarbänkar.
Träning
Skapa avstånd på 2 innebandyklubbor mellan samtliga personer under samlingar och i övningssituationer.
Spelsituationer sker enligt spelets regler (exponeringstid för trängsel, t. Ex. Fasta situationer, bör inte vara lång)
Träning - Nyttjande av gemensamma saker
Byt inte klubbor med varandra
Drick ur egen vattenflaska
Ledarna ska använda egna whiteboardpennor.
Minimera kontakt med bollar (endast ledare delar ut bollar/välter korgen, samling med engångshandskar*)
Använd engångshandskar* för att placera ut gemensam utrustning (bollar, koner, målburar)
Tygbaserad utrustning löser lagen själva. Inga gemensamma kommer finnas tillgängliga (västar och målvaktsutrustning).
* Om inte engångshandskar finns tillgängliga, använd handsprit.
Toalettbesök
Tvätta händer efter toalettbesök.
Endast en person får vistas på toaletten eller i omklädningsrum (för att fylla på vattenflaskor) i taget.
Anhörig/spelare bekräftad smittad
Om anhörig till spelare/ledare eller själva spelare/tränare är bekräftad smittad ska spelare/ledare stanna hemma. (Se separat info om vad som ska göras i denna situation)
Ledare informerar lagets anhöriga samt riskgruppen.
Lagledare ska se till att informationen levereras till vårdnadshavare. All information relaterad till COVID-19 måste publiceras på Nybroibk.se under resp lagets sida.
Vårdnadshavare har ansvar att se till så spelarna är välinformerade och har förstått dessa riktlinjer.
Mvh Ksenia Harrisen
på uppdrag av Styrelsen i Nybro IBK”
Om ni undrar över något så skriv gärna här så ska jag försöka svara på era frågor.
Träningstiderna blir Måndagar 1630-1800 och Onsdagar 18:00-19:30. Denna veckan börjar vi träningen på Onsdag så alla hinner läsa igenom detta.
Men kom ihåg att vi under 1 1/2 timmen ska vi hinna byta skor, värma upp, gå igenom träningen och lämna hallen innan nästa gäng börjar
Detta är jätteviktigt att vi håller. Nämn gärna detta för era killar.
Kallelse kommer under kvällen eller senast Måndag.
// Mårten, Charlie och Jimmy
Uppdatering Covid
21 jan, 18:11 0 kommentarer
Hej allesammans!
Hoppas ni klarat er bra i dessa Covidtider.
Gällande Regeringens beslut igår att öppna upp för träning kommer här kommer lite information ifrån våran styrelse.
Hoppas på att vi snart ska vara igång igen och att våra barn fortfarande är intresserade.
Mvh Ledarna
-----------------------
Hej alla ledare!
Regerningen har kommit ut med att de gör lättnader för barn upp till 15 år, alltså de som är födda 2005 eller senare.
Vi inväntar beskedet från Sport- och Fritid om hur de ska göra med lokaler (nyvarande förbud är t.o.m. den 24-e januari).
Jag har pratat imorse med Jenni på Sport och Fritid. De inväntade beskedet från Regionen. Jenni tror att de kommer öppna upp för föreningsverksamheten och inomhusträningar. Dock kommer de att se vad som gäller för oss i förhållande till pandemilagen – hur många vi får vara i lokaler, omklädingsrum osv. Hon tror att de kommer skicka ut beslutet imorgon. Beslutet kommer gälla 2 veckor åt gången.
Varannan torsdag kommer regeringen uppdatera sina rekommendationer, sedan kommer regionen uppdatera, och sedan - kommunen.
Därefter kommer vi få uppdaterad information.
Nybro IBK kommer ha:
1. ett möte varje söndag morgon efter beskedet med speciellt tillsatt grupp för att se hur det påverkar verksamheten och göra ett förslag för beslut till styrelsen
2. Ev beslut kommer att tas upp under dagen i styrelsen.
3. Informationen kommer komma ut till ledarna senast kl 17 på söndag.
4. Ledarna får skicka info till föräldrarna för att planera träningar de kommande 2 veckor. (Obs! Endast beslutet om utomhusträningar finns för närvarande ute)
Informera gärna era föräldrar om detta för att de ska hålla utskick.
Instresseanmälan
8 dec 2020 8 kommentarer
Hej.
Vi postade detta i våran facebookgrupp Nybro IBK 09/10
Lägger upp det här oxå för er som inte har facebook eller som inte lagt till er i gruppen.
Intressekoll. Då restriktionerna är som dom är och träning inomhus inte är möjligt. Känner vi tränare att vi skulle vilja köra lite träning utomhus med grabbarna i laget. Tanken är att köra 1 gång i veckan med början den 22/12 kl 11.00 i svartbäcksmåla. Vi kan inte säga nu vilken sorts träning men focus kommer vara att hålla gemenskapen med grabbarna. Vi kommer även att grilla korv efter träningen när tillfälle ges. Troligtvis kommer träningarna efter julafton att vara på helgerna, så vi kan vara ute i ljuset. Vill att alla svarar på detta så vi vet om det är något vi ska köra på. /tränarna
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
mån 8/3
16:30-18:00 |
Träning 09/10
OG-Hallen |
ons 10/3
18:00-19:30 |
Träning 09/10
OG-Hallen |
mån 15/3
16:30-18:00 |
Träning 09/10
OG-Hallen |
ons 17/3
18:00-19:30 |
Träning 09/10
OG-Hallen |
mån 22/3
16:30-18:00 |
Träning 09/10
OG-Hallen |