NYBRO IBK

Ett förtydligande ang medlemsavgifter för 20/21
2021-06-24 13:45

Hej alla medlemmar!

Vi har fått en fråga angående  medlemsavgifter för säsongen 20/21 och vill förtydliga vad som gäller för alla.

Vi, och många andra föreningar, hamnade i en väldigt tuff situation då säsongen avslutades innan den knappt hade börjat. Vi har sökt olika lösningar för att hålla aktiviteter igång men, tyvärr, kan man konstatera att 20/21 är ett förlorat år för Nybro IBK, på samma sätt som för många andra föreningar och sporter som inte bedriver yrkesverksamhet.

Så vad hände med dem medlemsavgifter som vi, alla medlemmar, har betalat in?

Det är så att medlemsavgifterna i Nybro IBK går till att betala anmälningsavgift och spelarlicenser,  när ni tränar eller spelar match/cup. Detta betalas i början av säsongen och man får inte delta i en poolspel/seriespel utan sin spelarlicens. Alla våra cuper, oavsett hur stora eller små de är, är sanktionerade av Smålands Innebandyförbund vilket innebär att alla spelare som deltar är försäkrade, ledare ska haft åtminstone en grundledarutbildning och domare ska ha gått en domarutbildning - allt för att skapa en hälsosam idrottsmiljö och bra spelupplevelse för våra barn och ungdomar.  När  medlemmarna har betalat sina medlemsavgifter har Nybro omgående betalat avgifterna och licenser till Smålands innebandy förbund. Nybro IBK samt andra innebandy föreningar har haft samma funderingar gentemot förbundet om vad som händer med inbetalda avgifter och licenser. Tyvärr, fick vi inga pengar tillbaka och det innebär att vi inte kan betala något tillbaka till er.

Det är möjligt att andra föreningar via deras förbund har en annan policy, men så ser verkligheten ut för alla innebandyföreningar i länet.

Vi vet i dagsläget inte hur anmälningsavgifter och licenser kommer att se ut nästa år och därför kan vi inte heller säga något om hur medlemsavgifter kommer att påverkas. Vi har haft vårt budgetplanering inför nästa år och budgeterat för oförändrade avgifter med det fakta vi har idag.

Vi tackar er för er hängivenhet, tålamodighet och engagemang i ett tappert försök att hålla säsongen vid liv. Det är vi tillsammans som är Nybro IBK. Vi hoppas på att ni, våra medlemmar, har en fortsatt förtroende till innebandy och föreningen och på att nästa säsong ser helt annorlunda ut med hallen fullt av våra glada innebandyspelare och inte COVID-basillusker.

Mvh Ksenia Harrisen,

ordf i Nybro IBK